Wednesday, April 29, 2015

I' m Back

Hai

Salam

Dah lama rasanya tak on air. Hampir one year. Almost. Insyallah i will come back. Bersama semangat yang masih berbisa. 

Konon nya laa.

2014 dah berlalu. Berlalu bersama kenangan. Zaman 2014 zaman berat untuk di tempuhi. Perit getir itu terpaksa juga dilalui. Terlalu berat. Banyak kenangan yang pada awalnya terlalu pahit tapi alhamdulilah berkat kesabaran yang tinggi tahap gaban, Izah laluinya. Insan terpilih agaknya. Sungguh. Tak kuat mungkin Izah tak akan ada disini. Tak kan ada hari ini. Percayalah, setiap insan yang hidup di bumi Allah ini pasti ada ujian buat dirinya. Pasti. Sanggup atau tidak, terpulang pada kita untuk melaluinya. Terpulang pada kita untuk mengatasinya. Cara terapi paling baik untuk kita kuat menghadapi ujian hidup adalah cara mendekatkan diri dengan sang PENCIPTA. Tuhan pemilik bumi dan langit serta segala isinya. 

Manusia mana yang tidak pernah rebah, manusia mana yang tidak pernah tersungkur? Pastinya kita semua pernah. Bagaimana kita rebah, bagaimana kita tersungkur itu tidak penting. Tapi apa yang penting, kita bangkit selepas jatuh dan tersungkur itu. Saat itu hidup in terlalu manis. Hidup ini terlalu rugi jika ia selalu ditangisi. Bangkit la walau dengan sejuta kepayahan. [ emosi terlebih ].

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dah habis...

Setakat tu saja la.

Hehehehe

Kalau nak, kita sambung part 2 pulak ok.

Bye.







Tuesday, October 8, 2013

Cantik


salam si cantik jelita semua
apa macam gambar model nie?
cantik giler kan
nampak natural aje 
ya sebab model nie guna simple make up (natural make up)
simple make up perlu juga
bukan apa untuk kita rasa confident kan
yang bekerjaya memang perlu
yang kerjaya di rumah juga perlu
suri rumah apa lagi kalau suri istana juga perlu
kalau selekeh pun susah
diri sendiri pun rasa malas
semua wanita itu dah ada kecantikan yang tersendiri
ada wanita miliki mata yang cantik


ada wanita miliki hidung yang cantik
ada wanita miliki bibir yang cantik


ada wanita miliki kulit yang cantik gebu menawan semula jadi
semua itu anugerah yang Allah kurniakan
semua ini adalah aset yang buat kita confident
ada wanita sebab tahi lalat ada sebiji di kawasan muka
dia nampak cantik dan berseri
wahhh untung la kalau macam tu
tapi
kalau tak ada semua tu mesti ada something yang boleh buat kita rasa confident
cuba cari
cuba selongkar
cuba tanya geng-geng kita
kadang-kadang kita tak perasaan kelebihan yang kita ada
so kita boleh rujuk pada orang yang rapat dengan sekeliling kita
BFF kita
tunang, suami kita 
family kita
mesti ada 
kalau tak percaya juga 
cuba tengok dalam cermin
cermin yang boleh nampak dari hujung kaki hingga hujung rambut


renung dalam-dalam
mesti ada
percaya lah
jika tiada sudut fizikal yang diketogerikan cantik
mesti ada yang lain
cerdik minda akal fikirannya pun boleh buat confident juga


sesungguhnya setiap insan ciptaan Allah ada kecantikan yang tersendiri
so hargailah ia
jadikan ia adalah pemangkin untuk kita berjaya lebih jauh
jauh dan jauh 
berjaya dunia dan akhirat
nak cantik kena rajin
rajin yang macam mana?
rajin jaga kesihatan secara tak langsung
akan jadi cantik
tapi niat yang utama nak cantik tu kena betulkan dulu
bukan cantik untuk menunjuk-nunjuk 
bukan juga menggoda orang ni,orang tu
tapi
cantik untuk confident kan diri
apa yang perlu untuk jadi cantik???
terlalu bayak tips untuk cantik
terpulang kepada ulos sendiri
kalau nak ulas panjang lebar 
esok pun tak akan habis 
tapi
ada 5 tips yang boleh di ringkaskan untuk cantik

1. Penjagaan wajah


2. Jaga dari usia muda


3. Bersukan @ beriadah


4. Pemakanan yang seimbang


5. Rehat yang cukup


ayuh 
gadis ayu
perempuan melayu terakhir
wanita seluruh dunia
jaga kecantikan ulos
anugerah terbaik Allah untuk kita
cantik memberi keyakinan
keyakinan cipta kejayaan
kejayaan tingkatkan martabat

WE ARE BEAUTIFUL!!!

WE ARE CONFIDENT!!!

WE ARE SUCCESS!!!


Izah Mohd Ali 

LOVE YOU AS ALWAYS




Monday, October 7, 2013

BB Plus Promotion

tadaaaaaa
ada peluang baik
terrrrbaikkk
memang baikkkkk
promosi untuk 
miliki BB Plus 


sebagai
 BFF untuk kulit sihat cantik berseri
miliki 3 BB Plus 
freeeeeeee 1 BB Plus
jimaatttttttttt
sehingga 31 Oktober 2013 sahaja 


grab peluang emas intan permata nie


berminat menjadi agent sah BB Plus pun boleh
sambil minum BB Plus boleh cari $$$ untuk poket uols juga
call | sms | Whatsapp | Weechat
 di 
019 979 1912 

T.Q

Wednesday, September 25, 2013

BB Plus Terlajak Larissss

BB Plus lagi
terlajak laris 
hot item
terbaikkkk
kenapa???
kerana
ia adalah
kolagen yang seimbang & lengkap bersama kofaktor untuk kulit muda berseri


ulos dah ambil BB Plus sebagai makanan tambahan ulos?
belum?
kenapa pulak?
tak pernah tahu?
emmm kesian


Penuaan melunturkan kecantikan


Tua itu pasti tapi biarlah berseri seusianya. Ulos tahu tak proses penuaan berlaku secara semulajadi seawal usia pertengahan 20-an. Penghasilan kolagen di dalam kulit menjadi perlahan manakala elastin kulit menjadi kurang anjal. Sel kulit mati tidak hilang dgn cepat manakala kulit baru pula tumbuh secara perlahan. Kesemua masalah ini serta faktor penuaan menjadikan kulit cepat rosak & kurang berseri. 

Perempuan nie semua nak cantikkan,
impikan wajah yang berseri
kalau tak secantik bidadari pun cukup la secantik dewi
ohhh kita semua berimpian begitu
nak cantik, sihat kena la rajin
BB Plus nie memudahkan rutin kesihatan & kecantikan kita pada zaman sekarang nie
iya la sibuk dengan kerja,sibuk dengan keluarga lagi
pengambilan 1 sachets BB Plus sekali sehari sebelum brakfast atau sebelum tidur secara konsisten cukup untuk memiliki kulit yang halus,licin dan menawan
yang berkulit gelap biar la manis menawan
yang berkulit putih biarlah berseri bak dewi

Penuaan merosakkan kolagen dan seterusnya merosakkan kulit


Kolagen membentuk 70% daripada lapisan dermis kulit. Ia adalah bahan utama dlm kulit, tulang, rawan dan pelbagai tisu penghubung di dalam badan kita. 

Kolagen membantu pertumbuhan semula kulit baru serta mengekalkan kelembutan kulit. Di dalam sendi rawan, ia berfungsi sebagai kusyen untuk mengurangkan bebanan terhadap sistem struktur badan terutama pada pinggul, sendi dan lutut. 

Faktor penuaan luaran dan dalaman boleh merosakkan fiber protein, fibroblas dan vitamin yg di perlukan untuk merangsang penghasilan kolagen. Kekurangan kolagen adalah antara faktor penyebab terjadinya proses penuaan kulit. 

Rantaian kolagen yang utuh VS Rantaian kolagen yang runtuh

Kerosakan kuit yang disebabkan oleh proses penuaan


Kolagen Ikan sebagai bahan utama dalam BB Plus 

Kolagen ikan dikelaskan sebagai Kolagen jenis 2, yang mempunyai struktur rantaian asid amino yang seakan-akan sama seperti yang terdapat dalam kolagen manusia. Habitat semulajadi ikan menyebabkan kolagen ikan mempunyai kandungan Prolin dan Glisin yang cukup dalam suhu badan ikan yang rendah iaitu sama seperti kolagen manusia. Prolin dan Glisin adalah dua jenis asid amino yang penting untuk penghasilan kolagen, mengekalkan kecantikan kulit dan kesihatan rawan. Kolagen ikan ditukarkan menjadi peptida dengan menggunakan teknologi terkini untuk sumber kolagen yang kaya dan kesan penyerapan yang terbaik. 

BB Plus Dicipta Untuk Memenuhi Impian Anda 

BB Plus mengandungi peptida kolagen yang tinggi untuk menggantikan dan membina semula rantaian kolagen yang diperlukan  untuk menjadikan kulit anjal, lembab, tegang dan gebu. 

7 Hasil Kulit Cantik dengan BB Plus

1. Kulit wajah berseri dan cerah
2. Kulit lebih anjal dan tegang
3. Kulit lebih halus dan gebu
4. Kulit lebih lembab
5. Kulit lebih licin serta kurang garis halus dan kedutan 
6. Kulit lebih cepat sembuh dan pulih
7. Kulit kurang kesan kerosakan akibat cahaya matahari 


Bagaimana BB Plus Bertindak?



Manfaat BB Plus 

1. Dos yang efektif
Hanya 1 sachet BB Plus setiap hari untuk memiliki kulit muda yang cantik dan mulus.

2. Kandungan peptida kolagen yang kaya dan tersedia
Proses hidrolisis menghasilkan peptida (3 000 saiz Dalton) yang sedia diserap.

3. Selamat 
Risiko terhadap pencemaran merkuri dan radisi adalah sangat rendah (diimport drpd Perancis). Bebas drpd bahan beracun.

4.Perlindungan antioksida tambahan 
Jus blackcurrant mengandungi anthocyanin untuk melindungi kulit muka dan badan drpd sinaran UV dan radikal bebas.

5. Anti alahan dan anti radang 
Ekstra biji anggur dengan OPC (oligomeric proanthocyanidins) mengurankan ketidakselesaan kulit serta menggalakkan penyembuhan kulit. 

6. Kofaktor tambahan
Vitamin C dan roselle menguatkan rantaian kolagen, melindungi kolagen di dalam dermis kulit dan meggalakan proses sintesis. 

7. Meningkatkan kualiti kulit 
Serat epal dan inulin (serat diet) menggalakan pencerahan kulit melalui proses detoksifikasi.

8. Manfaat tambahan 
Peptida kolagen ikan adalah sumber Kolagen Jenis 2 yang baik dan merupakan kompenan utama dalam rawatan untuk membantu mencegah keradangan yang disebabkan oleh rheumatisma dan osteoarthritis. 

9. Rasa enak
Rasa enak campuran ekstrak blackcurrant 100% dan jus roselle berkualiti tinggi serta kolagen ikan yang tidak berbau. 

10. Tanpa gula dan kolestrol
Gula gantian semulajadi dengan indeks Glisemik yang rendah digunakan untuk memenuhi keperluan mereka yang mempunyai masalah jantung dan diabetes. 

BB Plus Sesuai Untuk Siapa?


Untuk semua golongan kecuali pesakit buah pinggang. Ibu mengandung boleh mengambil BB Plus tetapi pastikan mendapat nasihat dari doktor ulos dulu ok. Perempuan digalakkan dan lelaki di haruskan. BB Plus bukan saja untuk dapatkan kulit yang cantik bak dewi tapi untuk kesihatan sendi dan tumit. 

Cara Pengambilan BB Plus


Tiada la yang sukar sangat pun. Just ambil air putih dicampur dengan 1 sachet BB Plus kacau dan terus boleh minum. Sekali sehari sebelum breakfast pagi atau sebelum tidur. 1 kotak BB Plus ada 20 sachet. BB Plus mudah di bawa ke mana-mana. Letak dalam handbag boleh, dalam poket pun boleh. Sebab kecil saja peketnya. Tak ada masalahkan. 


Macam Nak Oder BB Plus?


sms | whatsapp | call
izah mohd ali 
019 979 1912
1 kotak BB Plus ada 20 sachets
nilai nya RM180


Promosi BB Plus

Grab peluang yang dah tak berapa lama lagi dah nak habis
beli 3 kotak BB Plus percuma 1 kotak BB Plus 
promosi nie sah sehingga 31  Oktober 2013